Begonnen als een grap op Twitter, maar al snel een serieuze zaak: het verzamelen van slechte slogans. Op een blog, via Twitter en op Facebook, samen met partner-in-crime Christine Liebrecht. Tenenkrommende vondsten als Hoe maak ik mijn kiplekker en Love is in the Hair. Steeds meer mensen spotten de slechte slagzinnen op straat én online. De bron lijkt onuitputtelijk.
Jaarverkiezing
Eind 2012 vond de eerste jaarlijkse Verkiezing van de Slechtste slogan plaats, die werd ‘gewonnen’ door Hema, de worst musical ever. Sinds 2013 buigt een jury zich maandelijks over de inzendingen om een shortlist te maken voor de jaarverkiezing. ‘Winnaars’ zijn sindsdien onder meer De Cock Mode uit Tilburg met It’s De Cock that makes the man, aannemer Braak met Een timmer timmert, een tandarts boort … maar wij zitten lekker in Velsen Noord, heibedrijf Steenman met Iedere paal gaat er in, ‘Millse molen De Korenbloem met Van kop tot kont, worst in de mond’ en vele anderen!
Politieke slogans
In maart 2014 vindt een speciale sloganverkiezing plaats: politieke verkiezingsslogans, met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. Koen Hawinkels van CDA Maasgouw kwam hierbij als ‘winnaar’ uit de bus met Koen moet je doen!. In 2018 won Zo VRIJ! als een aardbei! van Kelly Uiterwijk voor haar partij VRIJ! Beverwijk.
Media-aandacht
De verkiezingen krijgen veel media-aandacht, zowel op de radio als op tv en in de krant.
> Ga naar website Slechte slogans
> Ga naar themasite sloganverkiezing.nl
> Like Slechte slogans op Facebook
> Volg Slechte slogans op Twitter
De Schrijfzolder
CREATIE
COÖRDINATIE
PROMOTIE