Teksten Windpark Nijmegen-Betuwe

fb-profile-2014-xl

 

 

Bij Windpark Nijmegen-Betuwe kunnen mensen en bedrijven uit de regio Nijmegen investeren in vijf windmolens en mede-eigenaar worden van het windpark. Om leden te werven voor de coöperatie WindpowerNijmegen is in het voorjaar van 2015 een campagne gestart. Het doel is van ruim 400 leden naar zo’n 1000 leden in de zomer (dit is gelukt). Met windaandelen moet vervolgens zo’n 1,5 miljoen euro worden opgehaald (ook dit is gelukt, ruimschoots). De resultaten eind juli:

 

– 1344 leden
– 471 inschrijvingen voor 7692 windaandelen
– 1.923.000 euro toegezegd in aandelen

 

Voor de campagne waren diverse communicatiemiddelen nodig zoals een folder, informatieve krant, presentatie, kleurboek en mailing. Geen probleem. De Schrijfzolder maakt tijd.

 

 

Ccp-2016-2ommunicatieprijs 2016

De wervingscampagne voor Windpark Nijmegen-Betuwe wint in november 2016 de Communicatieprijs Nijmegen. Het resultaat en de integrale aanpak waren doorslaggevend. Volgens juryvoorzitter Korneel Jeuken was de campagne ‘zeer compleet, met een authentieke en innovatieve aanpak’. Doelgroepen op alle niveaus werden bereikt. Ook het tastbare resultaat, dat de eigen verwachtingen overtrof, sprak de jury aan. Lees meer >>

 

 

> Naar de website van Windpark Nijmegen-Betuwe
> Lees het interview met omwonenden: Niemand wil een windmolen in zijn achtertuin

 

 

> Bekijk de windkrant, oplage 15.000 [klik op de foto voor een pdf]:

 

Windkrant

 

> Bekijk de foldervarianten, oplage: 20.000 [klik op de foto voor een pdf]:

 

Folder_Anne    Folder_Daan

 

> Kleurboek, tekst en uitleg op de achterflap [klik op de foto voor een vergroting]:

 

Kleurboek WP    Kleurboek WP 1

 

 

De Schrijfzolder
SCHRIJVEN
INTERVIEWEN
RESEARCH
REDACTIE