Welzijnsorganisaties Sociom (Land van Cuijk) en Synthese (Noord-Limburg) willen in een campagne laten zien wat ze kunnen betekenen in de (psychosociale) nazorg na corona, een vraag die er ook is vanuit het ziekenhuis.
Doelgroep van de campagne zijn mensen die op welke manier dan ook zijn getroffen door (de gevolgen van) corona. Bijvoorbeeld omdat zij zelf ziek zijn geweest of een naaste hebben verloren, maar ook mensen die stress of zorgen hebben over hun inkomen of werk, of kampen met eenzaamheid.
Professionals en speciaal opgeleide vrijwilligers van beide organisaties bieden een luisterend oor, praktische hulp, advies of ondersteuning. De boodschap wordt verspreid via en door artsen/verpleegkundigen in het ziekenhuis, uitvaartcentra, huisartsen, etc.
Voor de campagne zijn teksten nodig voor verschillende communicatiemiddelen: flyer, poster, gezamenlijk persbericht, teksten voor socialmediaposts en een intern bericht voor medewerkers. Uitgangspunt is kort en krachtig communiceren, appelleren aan de vraag of behoefte en taalniveau B1.
