Tekstblad is hét lijfblad van tekstschrijvers en communicatieprofessionals. Tefke is sinds begin 2020 bladcoördinator van dit tijdschrift over tekst en communicatie. Samen met een enthousiaste redactie van communicatiewetenschappers en tekstschrijvers die geïnteresseerd zijn in alles wat met hun vak te maken heeft. Tekstblad verschijnt vier keer per jaar.
Of het nu gaat om de speeches van Mark Rutte, de nieuwste inzichten in SEO of de joviale toon waarop bedrijven als Etos en IKEA klanten aanspreken: je leest erover in Tekstblad . Andere onderwerpen: de mechanismen die ervoor zorgen dat ambtelijke taal zich zo lastig laat uitroeien, de ‘spellingshygiëne’ van grote bedrijven, hoe je om moet gaan met ‘frames’, hoe je schrijft over wijn of eten (hoe beschrijf je een smaak?) of waarom het beter is jezelf ‘zelfstandig ondernemer’ dan ‘freelancer’ te noemen.
Tekstblad
✅ De nieuwste inzichten op het gebied van copywriting, communicatie en reclame.
✅ Onderbouwd met wetenschappelijk onderzoek.
✅ Gemaakt door communicatiewetenschappers, schrijftrainers en tekstschrijvers.
✅ 4 nummers per jaar.
✅ Toegang tot het digitaal archief met aanvullende content.
Print en online
Tekstblad verschijnt in een oplage van 2.000 exemplaren en heeft 1.500 abonnees. De website Tekstblad.nl wordt dagelijks ververst met een mix van nieuws, tips en artikelen uit eerder verschenen nummers. Dat de website in een behoefte voorziet, blijkt uit de stijgende bezoekcijfers: 10.000 bezoeken per maand.
Enkele publicaties
- Creatieve collectie: Bijzondere boodschappenbriefjes
- Praktijk: Handige online tools voor je werk en je werkplek
- Een dag op mijn werkplek: Steffie van den Oord
- Praktijk: Vijf onderhandeltips voor (zelfstandig) tekstprofessionals