Alleen of samen met anderen schreef Tefke van Dijk diverse boeken, die ze publiceerde in eigen beheer of bij een uitgeverij. Hieronder staan alle uitgaven. Neem contact op voor meer informatie of bestellingen.
Wat ik vond in 10.000 boodschappenbriefjes

Als boodschappenbriefjesanalist zag Tefke van Dijk vele briefjes van vele briefjesschrijvers. Ze leerde veel over de mensen die de briefjes verloren, de mensen die de briefjes vonden, en over zichzelf. In de tijd dat Tefke honderden boodschappenbriefjes analyseerde voor Volkskrant Magazine kwamen de meest ontroerende, bijzondere en spannende briefjesverhalen als vanzelf naar haar toe. Verhalen die te mooi zijn om niet te delen. Want ook al is er niets zo vluchtig als een boodschappenbriefje, ze vertellen allemaal een verhaal! Je kunt immers veel aflezen van een boodschappenbriefje. Hoe iemand boodschappen doet, hoe iemand leeft, hoe iemand ís. Ga maar na. Hoe maak jij zelf een boodschappenbriefje? Maak je überhaupt een boodschappenbriefje? Ook als je dat niet doet, zegt dat wat over je. In het boek Wat ik vond in 10.000 boodschappenbriefjes staan de leukste briefjesanalyses en mooiste verhalen gebundeld.
Psychologie van het boodschappenbriefje

In dit boek zijn naast een bloemlezing van analyses op de site Boodschappenbriefjes, tientallen extra briefjesanalyses. En wat wil de briefjesmaker eigenlijk koken? Briefjeskok en kinderboekenschrijver Marloes Morshuis maakt een aantal culinaire analyses en komt tot verrassende recepten. En wil je het zelf wel eens proberen? Met de korte handleiding Boodschappenbriefjes analyseren kun je zo aan de slag.
Can I Have Some Of Your Famous Hot Sauce

Wat eten bands het liefst voordat ze het podium op gaan? Heeft wat ze eten effect op de show? Hoe moeilijk is het om tijdens een tour gezond te eten? En wat kun je als poppodium doen om ervoor te zorgen dat bands zich backstage thuis voelen? Allemaal vragen die worden beantwoord in het nieuwe backstage kookboek van Doornroosje; Can I Have Some Of Your Famous Hot Sauce. In het kookboek van Roosje’s eigen ‘Chef to the Stars’ Nienke van Hunen staan naast haar overheerlijke recepten prachtige verhalen van genietende artiesten door journalist Tefke van Dijk. Can I Have Some Of Your Famous Hot Sauce is een muzikaal kookboek om van te smullen.
Bandeet: food for music

Wat krijgen artiesten te eten als ze op tournee zijn? Wat eten ze graag en waarmee hebben ze slechte ervaringen? Heeft het eten invloed op hun optreden? Antwoorden op deze vragen staan in het kookboek bandeet. Plus alle favoriete recepten van de bandleden! In het boek staan 34 interviews, onder meer met Agnes Obel, Deerhoof, Ron Sexsmith, New Cool Collective, Other Lives, dEUS, Ben Howard, Spinvis, Moke, Blaudzun, Anneke van Giersbergen en Moss. Zangeres Janne Schra schreef het voorwoord.
Ik verf tot ik sterf

Bij een bedrijfs- of reclameslogan is de scheidslijn tussen ‘tenenkrommend slecht’ en ‘stiekem best grappig’ flinterdun. Een alzheimercafé adverteert bijvoorbeeld met de leus Vergeet niet te komen. Een kinderdagverblijf heeft als slagzin Uw kind, ook ons een zorg en aannemersbedrijf Braak gaat voor sinterklaasrijm met Een timmer timmert, een tandarts boort… maar wij zitten lekker in Velsen Noord. In Ik verf tot ik sterf doen Tefke van Dijk en Christine Liebrecht, als initiatiefnemers van de site slechteslogans.nl en de jaarlijkse verkiezing van de slechtste slogan van Nederland, een boekje open over hoe ‘slecht’ de slogans eigenlijk zijn. We geven insights, achtergronden en vooral heel veel slogans. Soms zijn ze ook heel grappig, creatief, aansprekend en effectief, zeker als ze leiden tot uitgebreide media-aandacht. In het boek staan de opvallendste en creatiefste voorbeelden en lees je over de ‘gelukkige’ winnaars van de jaarverkiezing.