Bij een bedrijfs- of reclameslogan is de scheidslijn tussen ‘tenenkrommend slecht’ en ‘stiekem best grappig’ flinterdun. Een alzheimercafé adverteert bijvoorbeeld met de leus Vergeet niet te komen. Een kinderdagverblijf heeft als slagzin Uw kind, ook ons een zorg en aannemersbedrijf Braak gaat voor sinterklaasrijm met Een timmer timmert, een tandarts boort… maar wij zitten lekker in Velsen Noord.
In Ik verf tot ik sterf doen de initiatiefnemers van de site slechteslogans.nl en de jaarlijkse verkiezing van de slechtste slogan van Nederland een boekje open over hoe ‘slecht’ de slogans eigenlijk zijn. Soms zijn ze ook heel grappig, creatief, aansprekend en effectief, zeker als ze leiden tot uitgebreide media-aandacht.
In het boek staan de opvallendste en creatiefste voorbeelden en lees je over de ‘gelukkige’ winnaars van de jaarverkiezing. Tefke van Dijk en Christine Liebrecht geven insights, achtergronden en vooral heel veel slogans.