Reclame: fascinerend en irritant

Eerlijk gezegd kijk ik zelden televisie, ik heb er de tijd en het geduld niet voor. Maar laatst zat ik twee avonden achter elkaar voor de buis en ben zelfs niet opgestaan tijdens de reclameblokken. Fascinerend, als je zo’n commercial fileert. En irritant, dat ook. Laat ik je wat voorbeelden geven:

1. Melk is bijzonder

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Leuk hoor, storytelling. Indrukwekkende campagne ook. Maar mensen, het gaat hier over melk. MELK! Voor mij is melk echt de gewoonste zaak van de wereld. Melkisbijzonder.nl, ik waan me zowaar in de Efteling. Overdrijven we nu niet een beetje? Ik bedoel, dit heeft melk toch niet nodig?

2. Hellema Speculaas

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Spectaculaire aanbieding: 143 halen, 142 betalen. Ja, dat kan ik dan wel waarderen.

3. Dove Purely Pampering Bodylotions

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Sorry hoor, ik wil mezelf best verwennen, maar ‘pampering’? Nee, dank je. Dan moet ik aan poepluiers denken. Zoals ik bij Dove aan chocolade moet denken, niet aan bodylotion. En jezelf insmeren met chocolade…? Och, er zijn ergere dingen. 😉