Nu gratis: slechte slogans!

Het is een vak apart, slogans bedenken. Dat is wel te zien aan Slechte slogans, een blog van enkele twitteraars die tenenkrommende slagzinnen verzamelen. De bron voor nieuwe vondsten blijkt onuitputtelijk.

Het is ook een apart vak, want je moet in een paar woorden (maximaal 8, zou ik zeggen) vatten wat je doet en hoe je dat doet. En vooral: je moet met die paar woorden uitstralen wat je wilt zijn, een gevoel teweegbrengen bij de ontvanger. Probeer die woorden maar eens te vinden. Geen sinecure, kan ik u zeggen. Persoonlijk begin ik er dus ook maar niet aan. ‘De Schrijfzolder, voor creatieve en foutloze teksten’ of ‘Tefke, sterk in tekst’. Nee.

Gelukkig was een vriend zo aardig om het toch te proberen via de site Gratis slogans. Het resultaat is opvallend treffend en frappant, maar bepaald niet briljant:

Nee dus. Leuk geprobeerd, maar ook die kan erbij in het rijtje Slechte slogans.

Nu is het misschien de kracht van een slogan dat hij blijft hangen, misschien juist wel door de hoge irritatiefactor. Dat is Jeroen van Koningsbrugge hier in ieder geval gelukt:

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Ik zeg: laat het bedenken van een slogan over aan de professional.